طراحی دفتر کار

چگونه طراحی داخلی اداری را به شکل اصولی انجام دهیم (مقدمه) ؟

طراحی داخلی دفتر کار-طراحی داخلی دفترکار

هنگامی که شخصی به یک دفتر کار وارد می‌شود، برای اولین بار و به طور غیر ارادی با دقت زیاد به نحوه طراحی داخلی اداری شما دقت می کند . وقتی در فضا قرار می گیرد سبک های طراحی داخلی و تنوع در طراحی را تجربه می‌کند . در این میان بسیاری از شرکت ها برای دستیابی به نگاهی چشم نوازتر و ظاهری خوشایندتر به حفظ و نگهداری دفتر کار خود اهمیت بسیاری می‌دهند. در واقع می‌توان گفت شرکت‌های معتبر در سطح جهان به اهمیت طراحی و آثار آن بر روی خدمات و مشتری‌ها به طرز شگفت‌آوری پی‌برده و شاهد رشد فزاینده‌ای در این کار هستیم.

در ادامه لطفا با مهرازک همراه شوید تا با هم به بررسی طراحی داخلی اداری پرداخته و با جزییات طرح را از زبان تهیه کنندگان این مجموعه به همراه 6 عکس دیزاین اداری آشنا می شویم.

در این مقاله طراحی داخلی اداری به چه مواردی اشاره دارد ؟

طراحی داخلی چیزی جز چیدمان صحیح مبلمان ، ملزومات دکوری ، تغییرات علمی محیط داخلی نیست. این روند شامل روش ها و تهیه موارد و متریال مورد نیاز برای کار به شیوه بهینه در فضای موجود که میزان بازدهی و بهره‌وری را به حداکثر میزان خود نزدیک کند می باشد. لطفا با مهرازک همراه شوید تا در ادامه با چند مورد از مهمترین دلایل نیاز به طراحی داخلی اداری آشنا شویم.

لینک اینستاگرام: mehrazak_design

طراحی فضای انتظار دفتر کار - طراحی اتاق جلسه دفتر کار - طراحی داخلی دفترکار

طراحی فضای انتظار دفتر کار

علت اهمیت طراحی و چیدمان دفتر کار چیست ؟

در هر دفتر کار ، کارکنانی با وظایف متفاوت وجود دارند که گاهی به تجهیزات کاملا متفاوتی نیاز دارند . در این میان بهتر است برای هر نوع شغلی پیش بینی اعمال ، رفتار و نیاز برحسب وظیفه انجام شده و ملزومات لازم به فضا اختصاص یابد . طراحی دفتر باید به گونه ای انجام شود که به راحت بودن فضا و کاربردی بودن آن اهمیت ویژه ای داده شده باشد .همواره دلایل مختلف و گوناگونی برای سرمایه گذاری در فضای داخلی دفتر کار وجود دارد که حس نیاز به داشتن دفتر کاری با طراحی مناسب و در خورشان شرکت ها را در صف اول نیازهای آنها قرار داده است.

1 – اثرات روحی و روانی

با تحقیق و مطالعه هایی که در خصوص تاثیرات طراحی داخلی بر روی سلامت کارمندان انجام گرفته نشان دهنده عملکرد مثبت و ارتقای سلامت روحی کارکنان است. هنگامی که پای صحبت از طرح به میان می‌آید تنها به دکور و امکانات اختصاص نداشته و شامل تاثیر روابط بین کارکنان
در محل کار و محیط عمومی در محل کار نیز می گردد. در اکثر موارد به این علم استفاده از تکنیک های طراحی ارگونومی گفته می شود .

2 – تاثیر بر روی کسب و کار

همانطور که طراحی مناسب تاثیر مستقیمی بر روی روحیه کارمندان می گذارد ، به همان میزان بر روی کارایی و نتیجه میزان موفقیت در کسب و کار را تحت تاثیر خود قرار می دهد . یکی ازعواملی که ارتباط مستقیم با موفقیت در کسب و کار دارد تلاش بیشتر کارکنان ودر نتیجه روحیه شادتر آنها پس از تلاش و در انتها خروجی بهتر و بازدهی بیشتر است .

سبک و روند طراحی دفتر کار - طراحی داخلی دفتر کار - رنگ آبی در طراحی دفتر کار

سبک و روند طراحی دفتر کار – طراحی دکوراسیون دفتر کار

3 – سبک و روش طراحی دفتر کار

ما در سبک سنتی ، شاهد کار یا فعالیت کارمندان برروی یک میز و یا کار کردن انفرادی توسط یک فرد در محیط کار هستیم ولی در طراحی های نوین ساختار سازمانی تغییر یافته به علم نوین مهندسی جایگزین شده است. در این دوره کار و یابه عبارتی وظیفه کارکنان به دلیل استفاده از فناوری مدیریت اطلاعات رنگ و بویی مدرن به خود گرفته و علت این امر جهانی شدن علم طراحی تغییر کرده است. با توجه به تغییر در میزان تحولات فوق العاده ای که در فناوری شکل گرفته زمان حضور در محل کارو نحوه انجام وظایف کارکنان تغییراتی کرده است .

4 – مدیریت در تغییرات

داشتن علم مدیریت تغییر جهت به روز بودن در حوزه فعالیت های کسب و کار خود برای مدیران ضروری ست. با پیش بینی و طراحی داخلی موثر در زمان تغییرات و جایگزینی آنها می توان در کاهش هزینه ها تاثیر بسزایی گذاشت. از این رو طراحی و چیدمان ساده تر به ما کمک می کند تا در کسب و کار ما کارایی بیشتر شده و هرگاه که نیاز به تغییرات داخلی باشد دوباره با طرحی مناسب روند کار را بهینه کرد.

طراحی بهینه برای افزایش بهره وری در محل کار - طراحی داخلی دفتر کار

طراحی بهینه برای افزایش بهره وری در محل کار – طراحی داخلی اداری

5 – افزایش بهره وری در محل کار

طراحی مناسب محل کار به طورچشمگیری در نحوه استفاده کارکنان تاثیر گذار است. طراحی داخلی اداری باید به گونه ای باشد که دلیلی برای تاخیر، فاصله و کاهش سرعت عمل کارکنان ایجاد نکند. به عبارت دیگر باید بگونه ای باشد که خللی در انجام کارهای شرکت به وجود نیاورد.

8 – بهترین استفاده از وسایل و تجهیزات

انتخاب و تامین تجهیزات اداری بهتر است به بهترین شکل ممکن و به درستی انجام شده باشد. در صورتیکه با علم به اینکه چه ملزوماتی کم یا زیاد استفاده می شوند در هنگام طراحی ها لحاظ شود بهترین نتیجه را برای کارکنان و مدیران مجموعه در پی خواهد داشت . از این موارد می توان به ارائه خدمات در محل مختص به خود اشاره کرد که از گزینه های کاربردی مهم در این حیطه می باشد . برای درک بهتر این موضوع در مثالی می توان گفت : از بکار گیری تجهیزات پر سر و صدا در قسمت هایی که نیاز به تمرکز و سکوت در آن محل دارند اجتناب گردد . پس باید هنگام طراحی از توزیع مناسب برق در همه قسمت های دفتر کار و پیش بینی محل مناسب اطمینان حاصل نمود . حال شما به خوبی می دانید که موقعیت و شرایط بخش های مختلف در فضای کار بسیار مهم است . برای این منظور شما نیاز به توجه به برخی موارد نظیر : پیش بینی فضای کافی ، بررسی نیازهای کارکنان ، طراحی اطاق ها و فضاهای کار در هنگام طراحی داخلی دارید.

طراحی داخلی دفتر کار با کمک طراحان داخلی - طراحی داخلی دفتر کار

طراحی داخلی اداری با کمک طراحان داخلی – طراحی داخلی دفتر کار

چرا باید به فکر طراحی داخلی اداری با کمک طراحان داخلی باشیم ؟

طراحان داخلی می دانند که برای طراحی داخلی اداری یک سری از استاندارد ها در محل کار باید دسترسی داشته باشند که عموم افراد اجتماع از آن بی اطلاع و یا بی توجه اند که در ادامه مهرازک به برخی از آنها اشاره می کند:

  1. طراحان داخلی می توانند به شما کمک کنند که استفاده بهینه از فضا داشته تا به شکل موثری بتوان از آن استفاده کرد.
  2. طراحان داخلی می توانند طرحی را ارائه کنند که اختلال ، ازدحام یا وقفه های کاری پیش بینی نشده در هنگام کار به حداقل ممکن کاهش یابد.(این مهم با توجه به میزان فضایی که در اختیار شما می باشد وابسته است.)
  3. طراحان داخلی می توانند به مدیران شرکت ها کمک کنند تا نظارت بهتری برعملکرد اعضای تیم خود داشته باشند.
  4. طراحان داخلی می توانند محیط کاری را طراحی نمایند که راحتی و رضایت خاطر کارمندان از محل کار خود را به ارمغان می‌آورد.
  5. طراحان داخلی می توانند راه کاری برای فعال سازی ، ارتباط  و مشارکت بهتر میان کارکنان شرکت را ارائه دهند.
  6. طراحان داخلی می توانند به صاحبان مشاغل برای ایجاد یک فضای کار امن کمک کنند.
  7. طراحان داخلی می توانند با کمک نبوغ خود برای خلق مقررات و نظم فضای داخلی در جهت گسترش اهداف کسب و کار برای آینده به مدیران کمک کنند.
طراحی داخلی اداری

طراحی داخلی دفتر کار – منبع عکس: pinterest

طراحی داخلی اداری شما

آیا شما از تکنیک ها و روش های طراحی در محل کار خود استفاده کرده اید ؟
اگر استفاده نکرده اید امیدوارم از آن دسته باشید که پس از چندی کمتربا خود بگویید که ای کاش از این رنگ استفاده نمی کردم و خیلی “یا” ها و “کاش” های دیگر !

شما از محل کار خود چگونه استفاده می‌کنید؟
لطفا از ما سوال بپرسید و ما خیلی زود به سولات شما پاسخ می‌دهیم. یکبار امتحان کنید!

و در پایان …

لطفا با ارائه نظر خود درباره مقاله طراحی داخلی اداری ، ما را در بهبود و بالا بردن عملکردمان یاری فرمایید.
این مهم است که طراحی داخلی اداری شما با فن آوری های نو و به خوبی و با همکاری متخصصان توسعه داده شود. مهرازک می تواند به شما کمک کند تا با طراحی مناسب و بهینه یک محل کار ایده آل ایجاد کنید و به خواسته ها و استاندارهای لازم در طراحی داخلی را به دست بیاورید. با ما تماس بگیرید.

این مقاله بزودی به روز رسانی می‌شود.

 .


author-avatar

درباره حامد بهرامی

حامد بهرامی هستم در مقطع کارشناسی ارشد معماری فارغ التحصیل شدم و از سال 2009 وارد کسب و کار طراحی داخلی و دکوراسیون شدم. در حوزه‌های مختلفی مثل طراحی داخلی محل کار (دفتر کار و فروشگاه)، طراحی نما، فروشگاه ملزومات دکوری، ساخت و اجرا، مقاله نویسی و ... فعالیت حرفه ای و نیمه حرفه ای داشتم. از سال 2011 تا به امروز به شکل تخصصی در زمینه طراحی داخلی و دکوراسیون محل کار فعالیت می‌کنم. در این وبگاه در اوایل 2017 بنا شده و هدفم ارائه اطلاعات مقاله های روز و ناب در زمینه طراحی داخلی دفتر کار و فضاهای تجاری است. این فضا میتونه بستر مناسبی باشه تا تجربه ها و آموخته های خودم رو با تمامی علاقمندان به مباحث طراحی فضای کار به اشتراک بزارم .اگر شما نکته‌ای، نظری یا انتقاد سازنده‌ای در این خصوص داشته باشید با کمال میل استقبال می پذیرم، چون راز پیشرفت در هر کاری رو یادگیری و یاددادن میدونم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *